Mode

November 2010


Fra Casch´s
2006-kollektion

Artikel fra oktober 2005

På trods af en ekstrem intensiv mode-uge lykkedes det 14 danske designere fra CPH Vision at trække Milanos professionelle modefolk til standende på CPH Visions første messe-tiltag udenfor København.

1.462 kiggede indenfor og det er et flot tal, når man er nabo til White, Cloudnine og Neozone messerne, som er spændende, avantgarde og tidskrævende i sig selv.

CPH Vision havde arrangeret det danske fremstød i Italien i tæt samarbejde med det danske Generalkonsulat i Milano >>, og firmaer som Fritz Hansen, Bang & Olufsen og Normann Copenhagen var med til at gøre den danske messe indbydende med deres kendte danske design.

Kontakter til Italien... og verden

De besøgende kom fra alle dele af verden med Italien på førstepladsen med over 1.000 besøgende og Japan på anden pladsen med 150 besøgende.
Også Frankrig, Tyskland og Spanien var rigt repræsenteret.

Firmaet Casch fik en italiensk agent og solgte 40 sæt til værterne på en Mexicansk TV-kanal, mens Whiite oplevede stor interesse for sin børnetøjskollektion, Miniature.



Stylesnob fik agenter i Italien og Japan, og solgte masser af sko, selvom italienerne traditionelt har haft patent på lædervarerne.

Keir og Benedikte Utzon fik spændende kontakter i Japan og journalisterne kom fra blandt andet Collezioni og Sportswear International, Vogue og Elle Italien og det store engelske trendanalysesite, WGSN (Worth Global Style Network).

Flere af udstillerne vil gerne med igen, hvis CPH Vision med Jan Carlsen i spidsen gentager den danske messe i Milano.



September 2005

De danske designere viser
deres talenter fra den 29.
september til den 2. oktober
i Via Tortona nr. 31 - ved siden
af White Fashion >> modemessen



Eksportstigning

Den samlede omsætning i den danske
tekstil og beklædningsindustri nåede i
2004 op på knap 29 mia. danske kroner.




Når catwalken i Milano åbner for forårs- og sommermoden 2006 - og det sker den 24. september - er dansk design og mode for første gang med.

Copenhagen Vision vil ikke længere nøjes med at præsentere de danske designere og firmaer ved modemessen i København, og byder i stedet
velkommen til dansk design i modens smørhul.

- Vi har mærket en stigende interesse fra italienske indkøbere og pressefolk de senere år på CPH Vision.

De efterspørger innovation, kvalitet og kreativitet og et prisniveau, som er konkurrencedygtigt på det italienske marked.

Danske designere lægger sig prismæssigt et sted mellem H & M og Gucci
og har gode muligheder for at komme ind i nytænkende italienske butikker, som gerne vil have den individualistiske "ladystyle with a twist", som vi er så dygtige til at designe" siger Jan Busch Carlsen fra CPH Vision.

14 danske designerne og firmaer er med i Milano i weekenden 29. september til 2. oktober - og det "danske hus" kommer til at have hovedkvarter i Via Tortona i den sydlige del af byens centrum.


Via Tortona er et af de mange "fix-punkter" under modemessen.



Selv om mode-messen officielt holder til i messehallerne, så er det udenfor - og i de seneste år i kvarteret omkring Tortona - at man for alvor får lov til at snuse til de
nyeste tendenser.

De danske designere og firmaer i Milano

Benedikte Utzon
Bottoms
Casch
E&L (Lundqvist ApS)
Elise Gug
Gudrun & Gudrun
Keir
Mette Groth
Rand Jeans
Sikkim
Stylesnob
Toft & Thürmer CpH
Vadumsrum
Whiite

-syl


Copyright © 2005-2010. Tutti i diritti riservati. Charlotte Sylvestersen - Milano