Censur

2005


Man må ikke bruge pavens "kopi"
og den sidste nadver i italienske reklamer

Paradis og espresso-kaffe støder derimod ingen
- selv om en undersøgelse efter Lavazza´s årelange tv-reklame-kampagne viser,
at 22 % af alle italienske børn tror Paradis er en kaffebar >>


Artikel fra maj 2005

En "Sidste nadver" med kvinder og en nøgen herreryg går ikke.
Det besluttede byrådet i Milano i foråret 2005, og forbød reklamerne fra Marithé og Francois Girbaud...



Også komikeren og samfundsreversereb Daniele Luttazzis >>
sidste nadver stødte en del mennesker...



Tegneserien "Popetown" blev først annonceret på børnekanalen "Jimmy", men blev siden trukket tilbage - man spøger ikke med kirken....





Virksomheden "1%" har sagt pænt undskyld og lovet ikke fremover at bruge Pave Johannes Paul den Andens dobbeltgænger i sine reklamer...



-syl

Retur til
Folkesjælen <<


Artikler

2004
Censur i italiensk tv >>

Leonardo da Vincis
sidste navdver >>


2006
Kirken kræver plakat
for Leonardo-film fjernet
fra Kirke i Rom >>



Viva Zapatero!
Film om Berlusconis
forsøg på censur >>

Copyright © 2005-2011. Tutti i diritti riservati. Charlotte Sylvestersen - Milano